İSTANBUL- Akın Erozan adlı bir devlet tiyatrosu çalışanı sanatın görünmeyen gözyaşları başlığıyla Adnan Biricik'in çektiği fotoğrafın altına duygularını yazdı.
Öyle bir fotoğraf ki...
Türkiye"de sanata ne kadar değer verildiğini açıkça gösteriyor.
Bu fotoğrafa bakarken insanın içi sanat adına burkuluyor.
Fotoğraftaki kapıdan Türk sanat dünyasının nice ünlülerinin geçtiğini düşünürseniz bu burkulma, yerini acıya terkediyor..
Artık Taksim Sahnesi bitmiş...
Yerini "Sahne Köfte" almış.
Yani sahnede "sanat" yerine "köfte" var..
Devlet Tiyatrosu Taksim Sahnesinde sanatın yerini köfte almış.
Hem de İstanbul 2010 Kültür Başkenti İstanbul'da
İnsan düşünüyor da...
En azından böyle sanat adına tarihi değeri olan yerleri bir koruyabilsek...
Orayı bir sanat müzesi haline getirebilsek...
Bedia Muvahhitler, İsmail Dümbüllü'ler, Toto Karacalar, Muammer Karacalar, Gazanfer Özcanlar ve daha nicelerinin ruhları koridorlarda dolaşsa...
Müzeye girenler sanatla yaşasa, sanatın güzelliklerini tatsa..
Eserleri köşelerde izleyenlere sunulsa..
Sanatçıyı devlet sanatçısı yapmak yetmiyor...
Onlar eserleriyle gönüllerde yaşıyorlar...
Onların renkli yaşamlarını da müzede yaşatmak lazım...
Sanatın müzesi olsa fena mı olur?
Yer Taksim...
Sıraselviler Caddesi'nin başı..
Yukarda İstanbul Devlet Tiyatrosu Taksim Sahnesi yazıyor
Koskoca tabelanın altında sanatın ölümü yer alıyor...
Çünkü sanatçıya Sahne Köftecisi layık görülmüş...
Bize ise gözyaşı dökmek kalıyor...
İşte Akın Erozan"ın yazdıkları
SANATIN GÖRÜNMEYEN GÖZYAŞLARI...
Bu bir sanat fotoğrafı değildir.
Türkiye'de sanata verilen değerin fotoğrafıdır...
Devlet tiyatrosunun elinden alınan tarihi sahnesinin, tabelasının bile indirme gereği duyulmadan köfteci dükkanı haline getirildiğinin fotoğrafıdır...
Akın Erozan (Bir Devlet Tiyatrosu Çalışanı)