RON GLUCKMAN – ASIAN REVIEW
BANGKOK - Hollanda doğumlu, Bangkok merkezli Hans Kemp, son kitabı “İlahi Karşılaşmalar: Asya'daki Kutsal Ritüeller ve Törenler” adıyla yayınladığı yaklaşık 3 kg ağırlığında kitabında Asya’daki gizli törenlerin sırlarını ortaya koydu.
Bu, her açıdan anıtsal bir çalışma olan 400 sayfalık bu kitap kışkırtıcı görüntülerle dolu. Asya'nın en sıradışı festival ve ritüellerinin büyüleyici ve samimi görsellerini sunuyor.
Bir kahin erkek…, Hindistan'ın Kerala eyaletindeki yıllık Kodungallur Bharani festivalinde büyük bir adanmış gruba liderlik ediyor . (Fotoğraf: Hans Kemp)
Kemp, bu tür etkinliklerin önemini önceki kitaplarında keşfetmiş. Myanmar'daki seyahatlerinde "Birmanya Işığı" ve Vietnam'daki motosiklet taşımacılığı ile ilgili "Bisikletlerin Yükü" adlı kitapları Kemp'in uzun zamandır ilgi duyduğu konuları gösteriyor. Uluslararası bir hit olan "Bikes of Burden"kitabı yaklaşık 100 bin baskı sattı.
Hong Kong merkezli Visionary World tarafından yayınlanan "İlahi Karşılaşmalar", Asya genelinde 11 yerde düzenli olarak gerçekleştirilen 14 ritüelin geniş kapsamlı bir incelemesidir. Her bölüm, bir törenin ve tarihinin özlü bir tanımını içeriyor ve birçok fotoğraf, 50 x 33 cm genişliğinde daha yüksek etki için iki sayfaya yayılıyor.
Görüntüler dramatiktir. Ancak aynı zamanda yüzyıllar boyu süren toplumsal ve ekonomik modernizasyonun ardından bölgenin kalıcı değerlerine ilişkin bir fikir veriyor.
"Asya modernleşmeye sahiptir. Ancak buna rağmen hala büyük ölçüde aynı kalan maneviyat geleneği sürüyor" ."
Bangkok yakınlarındaki bir Budist tapınağı olan Wat Bang Phra'daki Wai Khru töreni sırasında , bir adanan , gövdesinde dövülmüş Sak Yant'ın ruhunun sahip olduğu kükreyen bir kaplana dönüşür . Altta: Phuket Vejetaryen Festivali sırasında, giriş yapan Mah-şarkı ortamları inançlarını ve tanrılarının üstün gücünü göstermek için büyük çaba harcayacak. Yüzler, diller ve bedenler çok çeşitli nesnelerle delinir. Orleng , kutsal siyah bayrak, kötü güçlerden korunması ritüel siteyi tutar. (Fotoğraflar: Hans Kemp)
Cummings, "Bir asırdan daha uzun bir süre önce yaşam hakkında bir şeyler okuyabiliyorsunuz ve değerler hala aynı; kökler bozulmadan kalıyor" diyor. "Özgünlük duygusu çok büyük ve ritüellerde ve festivallerde görüyorsunuz. İnsanlar için önemli, hayati önemini koruyorlar. Bu geleneklere güçlü bir cazibe var. İnsanların gerçekten bağlı kalmaları gerekiyor."
Hans Kemp'in izniyle 400 sayfalık "İlahi Karşılaşmalar" Hong Kong merkezli Visionary World tarafından yayınlandı.
Bu renkli kutlamaları yakalama zorluğu Kemp'i Myanmar, Moğolistan ve Hindistan gibi ülkelerdeki uzak yerlere götürdü. 1980'lerden beri Asya'da fotoğraf çeken, önce Hong Kong'da, daha sonra Vietnam'da ve şimdi Bangkok'ta yaşayan yazar, "Bunu 2001'den beri yapmak aklımdaydı" diyor.
"İlahi Karşılaşmalar" daki en eski fotoğraflar , Myanmar'daki nat ibadetiyle ilgili muhteşem "Ruhlarla Evlendi" bölümü de dahil olmak üzere, fotoğrafçının bölgedeki ilk yıllarından kalmadır. Ülke büyük ölçüde Budist, ancak nats veya ruhlara saygı eski zamanlara dayanıyor ve birçok alanda yaygınlığını sürdürüyor.
Kemp, kuzey Myanmar'a seyahat etti ve kendini kalabalıklara daldırdı ve canlandırıcı törenlerin her yönünü yakaladı; yüzlerce boğa arabasını içeren, Amerikan Batısından vagonlara benzeyen, tozlu bir ovada yuvarlanan büyüleyici bir sirk dahil.
Kemp, ancak, "İlahi Karşılaşmalar"ın çoğunda, özellikle kitap için çekilen yeni materyaller kullanıldı. Kemp, "Kitabı gerçekten yapmaya karar verdikten sonra, bitirmeye, bitiş çizgisine koşmaya odaklanmaya odaklandım" diyor
Kültürel açıdan çeşitli Papua Yeni Gine'de çekilen son bölüm, kitaptaki en korkunç törenlerden biriyle ilgileniyor. "Timsah Isırığı", Kuzey Papua Yeni Gine'de Sepik Nehri boyunca yaşayan Latmul kabilesinden bir grup gencin, neredeyse baştan aşağı jiletle kesildiği nadir bir erkeklik inisiyasyon ritüelini kapsar.
Yanchan Köyü ruh evinde, Papua Yeni Gine Sepik Nehri kıyısında, erkekler kabilenin büyüklerinden, kabilenin mitolojisindeki derslerden, kabilenin diğer üyeleriyle nasıl mücadele edeceğine dair kurallara kadar çeşitli talimatlar alıyorlar. Konuşmacı, klanın ana ata ruhunun oyulmuş bir temsili olan Hatip Taburesi'ne birkaç sago ağacının dallarını sürekli olarak koyarak yaptığı her ifadeyi vurgular. Alt: Wal Waru ya da “timsah ısırması” nın başlangıcında, bir timsahı simgeleyen uzun bir sanatçı sırası olan Palimbei'nin PNG köyünde başlatma ritüeli, çeşitli ruh timsahlarının isimlerini ekleyerek iki ruh evi arasında hareket ediyor. (Fotoğraflar: Hans Kemp)
Kemp, resimlerinde genç erkeklerin jilet yaralarına nasıl duman uygulandığını ve cildi sırtlı bir yüzeye dönüştürmek için acı verici bir şekilde şekillendirildiğini gösteriyor. Sürüngenlerin ısırığı kabilenin insanlarının evrimleştiğini düşünen kabilenin insanları iiçin Kemp "Bu timsah ısırıcı ritüelini duymuştum ve bunu örtmek istedim," diyor
Kemp, birçok zorlu saatler boyunca yüzlerce kesintiyi fotoğrafladı ve tören boyunca katılımcıları, ailelerini ve kabileyi takip etti. Kesmeden sonra, 18-25 yaşları arasındaki erkekler dört ila altı hafta boyunca bir “ruh evinde” iyileşmeye bırakıldı.
Kemp'ün gezisinin lojistiği, en azından kesimin gerçekleştiği yerde başlangıçta çok az bilgiye sahip olması nedeniyle göz korkutucu oldu. "Tonlarca çalışma ve araştırma içeriyordu," diyor Kemp.
Papua Yeni Gine'de yazar ve fotoğrafçı Hans Kemp. Alt: Acemi bir şaman, inisiyatifine, yolculara tahıl ve süt salımı , gökyüzünde yaşayan güçlü ruhlar sunarak başlar . Şaman, dünya ile bu cennetsel alemler arasındaki aracıdır. Bir “skywalker” olarak şaman, topluluğunda iyileşme uygulamaları ve kehanet için kullanılan bilgi ve bilgileri toplamak amacıyla olağandışı bilinç durumlarına girebilir. (Worawan Simaroj'un en iyi fotoğrafı; Hans Kemp'in alt fotoğrafı)
Bu gibi uzak bölgelerde sıklıkla olduğu gibi, güven ve erişim kazanmanın önünde engeller vardı. Kemp, beklenmedik bir şekilde belgelemeyi planladığı töreni gözlemlemekten uzaklaştırıldığında paramparça olduğunu söyledi. Neyse ki, yeni bağlantılar kurdu ve tüm töreni çekmesine izin verilen farklı bir yerde çekim yaptı. “Bazen böyle oluyor” diyor. "En iyisini umuyorsun ve şanslısın."
Bir başka sürükleyici bölüm olan "Kanlı Tutku", Filipinler'de İsa Mesih'in çarmıha gerilmesinin yıllık canlandırmasını kapsıyor. "İlahi Karşılaşmalar" daki diğer ritüellerden farklı olarak, bu, genellikle böyle olmasa da, dünya çapında anılan bir olayı vurgular.
Manila'nın yaklaşık 70 km kuzeyindeki San Fernando'daki Via Crucis'te Kemp, magdarame'in (kamçıların) vücutlarını kamçılarla nasıl uçurduğunu ve jiletle nasıl kesildiğini kanlı bir şekilde belgeliyor . Bir avuç adanmış, metal sivri bir ölümcül olmasa da, çarmıha gerilme töreni için ellerinden titremeye başlanmadan önce büyük tahta haçlarla geçit töreninde resmedilmiştir.
Endonezya'da, Bali'deki Pengerebongan töreninin kadın katılımcıları , Pura Petilan Tapınağı'nın iç avlusundan yeni ayrıldıktan sonra bir transa giriyor. Alt: Tanrılar yıllık Vejetaryen Festivali sırasında Tayland'ın Phuket kentinde taşınır. Yüksek sesle havai fişekler kötü niyetli varlıkları uzak tutar. (Fotoğraflar: Hans Kemp)
"İlahi Karşılaşmalar" ın her bölümü belirli bir ayin hakkında ayrı bir hikaye anlatır. İlginçtir, daha az gelişmiş ülkelerle sınırlı değildir. "Seçilmiş Kişi" de Kemp, Japonya'da, genellikle toplumun yanlışlarını somutlaştırmak için bireyi kullanan ruhları desteklemeyi amaçlayan ortak kabile ritüellerine giren bir töreni izler.
Kemp ", bütün kötülüklerin ve talihsizlik emicisi yazdığı gibi Inazawa detaylı montaj çekimde Japonya'nın Aichi Prefecture, Kemp, yurttaş olmak saydı olduğu bir Şinto törene izler NaOH ve nin veya Shin otoko ( Tanrının adamı)." Adamın seçimini, başını traş ettiğini ve daha sonra utandığı ve saldırıya uğradığı bir topluluk kutlaması için uzun hazırlıklarını görüyoruz.
İki haftanın tamamını kutlayan Kemp'e göre, festival 12 yüzyıl öncesine dayanıyor. "Oradaki tek yabancı fotoğrafçıydım," diyerek, her anı yakalamak için türbede kamp yapmasına bile ücretsiz erişim verildiğini ekliyor.
Japon şehri Inazawa'daki yıllık Hadaka Matsuri , Shin Otoko'nun etrafında dönen bir Şinto ritüeli ya da cömertçe toplumdan kovulacak ve onunla kötü şans ve kötülük taşıyacak bir gönüllü olan Tanrı Adamı. Ortadaki Shin Otoko, Konomiya Tapınağı'na girer ve törenin ana gününe kadar orada kalır. Altta: Törenin son gününde Shin Otoko, kötülük ve talihsizliği önlemek için ona dokunmaya niyet eden kıskanç kalabalığın kavranmasından çekilir. (Fotoğrafları Hans Kemp)
1990'larda yaşadığı Hong Kong'da Kemp, "Kayıp Ruhların Dönüşü" için ünlü Aç Hayalet Festivali'ni fotoğrafladı. Bu geleneksel Çin festivali ( Zhongyuan Jie , Gui Jie veya Yulan Festivali olarak da bilinir ), kısmen renkli kostümleri ve ölen ataların ruhları tarafından ziyaret edilmesi varsayımı nedeniyle Cadılar Bayramı'na benzetildi.
Ay takviminin yedinci ayının 15. gecesi düzenlenen festivalde, öbür dünyada atalarına haraç ödeyen katılımcılar yer alıyor. Olgun meyve ve domuz kafalarının yanı sıra, Hong Kong'da verilen hediyeler de şimdi saatleri ve cep telefonlarını içeriyor.
Kemp, modern tuzaklarla bile bu eski geleneklerin nasıl hayatta kaldığını hayranlıkla anlatıyor. "İnsanlar hala inanıyor. Cep telefonlarıyla gelse bile bu törenleri yapıyorlar. Ama yine de otantik." "Ritüeller aynı. İnsanlar hala anlam arıyor."
Kemp'ün amacı sıra dışı insanları ve kültürleri belgelemektir. Ancak sosyal medya çağında sık sık istenmeyen bir şirketi var. “Bu ritüel ve törenlerin birçoğunu kapsaması kesinlikle zorlaştı” diyor. Başladığında, uzaktaki bir ülkeye sık sık seyahat edeceğini ve "bu muhteşem töreni kendime yapacağımı hatırlıyor. Şimdi, daha fazla yerde turist buluyorsun, kameralarını her yere poke ediyorsun."
Kemp, birçok izleyici arasında kültürel farkındalık eksikliğinden ve ritüellerin kutsal yönlerine saygısızlık etmekten yakınıyor. “Ama aynı zamanda bu şeylerin hala her yerde devam ettiğine sevindim; dünyayı çok daha ilginç bir yer yapıyor” diyor. "Gözle tanışmaktan daha fazlası olduğunu düşünen ve temel soruları soran tek kişi sen olmadığının farkındasın: Ben kimim, nereye gidiyorum?"