ATF22, Türkiye turizminin moral fuarı olarak 4. kez kapılarını açtı

Antalya Turizm Fuarı ATF22’de yaklaşık 20 ülkeden gelen yabancı konuklarla yapılan işbirlikleri yanında Türkiye’nin her yanından gelen turizmcilerin yeni işbirlikleri kurmasını sağlıyor. Antalya Turizm Furı ATF22

ÖZKAN ALTINTAŞ- TÜRKİYE TURİZM
ANTALYA-
  Antalya’da 4’cü kez kapılarını açan Antalya Turizm Fuarı  ATF22, turizm sektörünün buluşmasına vesile olarak “moral fuarı” oldu. Yaklaşık 20 ülkeden gelen yabancı konuklarla yapılan işbirlikleri yanında Türkiye’nin her yanından gelen turizmcilerin yeni işbirlikleri kurmasını sağlıyor.
KKTC Kültür ve Turizm Bakanı Fikri Ataoğlu “Kuzey Kıbrıs’a gelin yaşayın ve dokunun. O zaman ne kadar değerli olduğunu anlayacaksınız” dedi.
Antalya Valisi Ersin Yazıcı, “Dünyanın en kalitesi turizm hizmetini Antalya sunuyor” şeklinde konuştu.
ATSO Başkanı Ali Bahar “Turizmden tüm sektörlerin yararlanması için entegre proöeler hazırlıyoruz” dedi.  AKTOB Başkanı Erkan Yağcı turizmin önündeki en büyük engelin birlik beraberlik olmayışı olduğunu belirterek “Birlikte olursak dünya turizminde önümüzde kimse duramaz” dedi.
TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya TGA”da büyük bütçe bulurduğunu ve Türkiye’nin tanıtımı için bu bütçenin doğru şekilde harcanmasını belirterek “Burada turizmcinin alınteri ve cesareti var. bu bütçenin doğru şekilde kullanılması gerekiyor” şeklinde konuştu.
300 katılımcı turizm markası, 2 bin davetli seyahat acentesi, 8 binin üzerinde planlı, yaklaşık 20 bin metrekarede potansiyel 100 bin B2B birebir iş görüşmesi ve trend panelleri ile fuar, turizm endüstrisine katma değer sunacak. Fuarın Welcome Partisi Onur Bolat’la olurken, turizm profesyonelleri fuarın kapanış partisinde Ozan Doğulu’nun performansıyla fuarın yorgunluğunu atacak. 2022’nin son sözleri, 2023’ün ilk sözleri Antalya Turizm Fuarı’nda konuşulacak.

ÖNEMLI KATıLıM OLDU
Fuarın açılış törenine KKTC Kültür ve Turizm Bakanı Fikri Ataoğlu ile Lefkoşe Milletvekili ve KKTC Sağlık Turizmi Konseyi Başkanı Ahmet Savaşan’ın onur konuğu olarak katıldığı fuarın ev sahipliğini  GMT Fuarcılık’ın Başkanı Selçuk Meral yapıyor.
ç AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, ATO Başkanı Ali Bahar, TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, Antalya Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Gürbüz, Alanya Turistik Otel İşletmecileri Derneği - ALTİD Başkanı Burhan Sili ile çok sayıda turizmci yer aldı.

SELÇUK MERAL: HEDEFİMİZ AVRUPA’NIN EN VERİMLİ FUARI OLMAK

Türk turizm dünyasının heyecanla beklediği ATF22’nin açılış konuşmasını yapan GMT Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Meral, “Sizlerden aldığımız güçle Avrupa’nın en verimli fuarlarından biri olmak istiyoruz” dedi.

Selçuk Meral, “Bu konuşmayı 4. kez yapabilme fırsatına erişmiş olmak büyük bir mutluluk. Son 4 senede dünya olarak, insanlık olarak ve tabii turizm sektörü olarak çok büyük zorluklar yaşadık. Bunun sonucunda turizmcinin genlerinde taşıdığı mücadeleci ruh bizde de Antalya Turizm Fuarı olarak ortaya çıktı. Amacımız Avrupa’nın en verimli fuarlarından biri olmak verdiğiniz destek için teşekkür ederiz.” dedi.

ERKAN YAĞCI: BİRLİK BERABERLİKLE ZORLUKLARI AŞACAĞIZ

AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, “Turizmin gelişmesinde önümzdeki en büyük engel, birlik beraberlik içinde olmaktır. Bunu aştığımız zaman dünya turizminde kimse bizi tutumaz” şeklinde konuştu.

Erkan Yağcı şöyle devam etti: “Antalya ve Türkiye turizmi çok zor 3 yılı geride bıraktı. Bu sene işlerimizin normalleştiği 2019’a yaklaştığımız bir yıl oldu. Bizim sektörümüz çok paydaşlı bir sektör, hepimizin ortak paydası turizm. Ülkemizin geleceği için stratejik sektör olarak ilan edilen turizm için hep birlikte çalışıyoruz. Bazen kendi aramızda sorunlarımız olabilir ama ortak konuşma ve çözüm bulma bu dönemde en önemli şeylerden. Turizm ne kadar iyi olursa bizler de o kadar iyi oluyoruz.”

FİRUZ BAĞLIKAYA: TURİSTE MÜŞTERİ YERİNE MİSAFİR DİYORUZ

TURSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, “Sadece Türkiye’nin değil dünyanın en önemli destinasyonlarından biri olan Antalya’dır. Zorlu süreçlerin ardından turizm sektörünün düştüğü yerden ayağa kalkarak koşmaya başladığı bir dönemdeyiz. Turiste müşteri yerine misafir diyen bir sektörüz. Türk turizminin başarısının altındaki en önemli unsur budur. 2022 yılıyla ilgili büyük bir başarı hikayesi anlatılıyor. Bazı sayılar 2019 yılını geçti. Büyük bir kısmıyla bu rakamları yakaladık. Türk turizminin potansiyel olarak çok daha büyük başarılar yakalayacağını biliyoruz. Gerçek başarı için daha çok çalışmamız gerektiğini düşünüyorum. Antalya Turizm Fuarında olmaktan büyük mutluluk duyuyorum.”

ALİ BAHAR: ENTEGRE PROJELERLE TURİZME DEĞER KATACAĞIZ

ATSO Başkanı Ali Bahar, “Çok değerli turizmcilerimiz burada, burada turizmin nasıl geliştiğini kimlerle geliştiğini görüyoruz. Antalya çok değerli bir şehir. Pandemiden sonra bunun etkisini çok daha belirgin bir şekilde gördük. Koltuğumuza oturalı 15 gün oldu ve benim 4’üncü etkinlik konuşmam bu. Turizm, istihdamın 4 kişiden birini sağlayan değerli bir sektör. Sürekli söylenen bir cümle var, “Alternatif turizmin geliştirilmesi ve şehrin katma değer sağlaması. Bu konuda gelişmeliyiz. ATSO olarak gerekeni yapacağız. Bizim amacımız bundan sonra entegre projelerle karşınıza çıkmak.

MUSTAFA GÜRBÜZ: TURİZMİN SORUNLARINI BİLİYORUZ.

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek adına Antalya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Gürbüz, “Antalyamız 700 bin yatak kapasitesiyle ülkemizde gerçekleşen toplam geceleme sayısının yarısını karşılamaktadır. Dünyanın en fazla mavi bayrağına sahip kentidir. Bu yılın tam bir geri dönüş yaşandı. 12 bin 467 yabancı misafirimiz geldi. Turizmin sorunlarını çok iyi biliyoruz. Özellikle altyapı, deniz yolları ve arıtma tesislerinin yapılması bu sorunların başındadır.”

ERSİN YAZICI: DÜN ITIBARIYLE 12 MILYON 545 TURIST GELDI

Antalya Valisi Ersin Yazıcı, “ Yurt dışından gelen tüm katılımcılara dünyanın en güzel yerine hoş geldiniz diyorum. Bu şehir çiftçisinden, otelcisine, küçük esnafından, iş adamına kadar turizmi ve önemini bilen, ülkeye sağladığı katma değeri bilen 2 milyon 650 bin kişiden oluşuyor. Türk turizmine ve bütçesine şehir olarak katkı sağlamak için, dünyada sunulan turizm hizmetinin en kalitelisini sunarak şehrimize ve ülkemize katkı sağlamaya devam ediyoruz. 2022 yılını güzel geçirdik. Dün itibariyle gelen 12 milyon 545 bin kişi var 15 milyonu inşallah geçeceğiz. Biz kaliteden ödün vermeden, hizmet etmeye devam edeceğiz.”

FIKRI ATAOĞLU: KUZEY KIBRIS’A GELİP YAŞAYIN VE DOKUNUN

K.K.T.C Turizm Bakanı Fikri Ataoğlu, “Kuzey Kıbrıs olarak pek çok ülke gibi turizm ürünlerimizi çeşitlendirmek için çalışıyoruz. Kuzey Kıbrıs’ın yıllık döviz gelirlerinin yarısından fazlasının turizmle olduğunu düşündüğümüz zaman turizm, şüphesiz ki Kuzey Kıbrıs’ın lokomotif sektörüdür.

30 bine yakın yatak kapasitemizin iki katına çıkarılması için yaptığımız çalışmalar sonucunda bunları yatırımcıların huzuruna sunup onların davetinin yapılmasıyla ilgili çalışmaları yürüteceğiz.

12 ay turizminin hareket edebilmesiyle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Kış turizmi hem ülke ekonomisine hem de ülke turizmine büyük bir katma değer sağlıyor. Kuzey Kıbrıs’ın tarihi ve turistik özellikleriyle birçok ülke insanının dikkatini çekmektedir. Bu yıl verilere baktığımız zaman bizim de 2019 verilerine yaklaştığımızı görüyoruz ve mutlu oluyoruz. Bu yıl, 2019 verilerinin sayılarını daha da ileri taşımak istiyoruz.

Önümüzdeki sene daha verimli bir sezon geçireceğimizden hiç şüphem yok. Yeni havalimanımızın açılmasıyla büyük gövdeli uçakların gelmesi ve ulaşım maliyetlerinin daha da düşmesi arzu ettiğimiz bir çalışmadır. Önümüzdeki birkaç ay içerisinde havalimanımızın açılmasını hedeflerimizin arasına koyduğumuzu söylemek istiyoruz.

Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ilgili çalışmalarla bizlere her zaman destek oluyor. Bugün film tanıtımlarının ilk günü, sizlerle de paylaşmak istediğimi belirtmek istiyorum. K.K.T.C. gerçekten anlatılmakla bitmiyor, gelip bir dokunuş yapmanız lazım.

ATF22 300 katılımcı turizm markası, 2000 davetli seyahat acentesi, 8.000’nin üzerinde planlı, yaklaşık 20 000 m2 de potansiyel 100.000 B2B birebir iş görüşmesi ve trend panelleri ile yine dopdolu ve iddialı diyerek sözlerine başlayan Selçuk Meral, Antalya Turizm Fuarı’nın nasıl doğduğunu da basın mensuplarına anlattı. Meral, “Dondurucu sayılabilecek bir Moskova gününde ‘Biz bundan daha iyisini yaparız’ dedim. Antalya turizm açısından güçlü bir potansiyele sahip var. Antalya’nın bir fuarı olmalı ve oyunu yeniden kurgulayabilmeli’ dedik ve özgün yapısı ile Antalya Turizm Fuarı 2019 yılında ortaya çıktı. Zor yollardan geçtik, 2020 yılında pandeminin ortasında her şey durmuşken biz durmadık, yılmadık ve ATF’yi gerçekleştirdik. Her yıl büyümeye devam ettik ve bugün 20 bin metrekarelik alanda yüzlerce firmaya ve binlerce turizm profesyoneline hitap eden bir fuar konumuna ulaştık.” dedi.

Tüm pazarların aktörleri ATF22 tek çatısı altında

Türk turizminin yerinde pazarlanmasının çok önemli olduğunu belirten Meral, “Yerinde pazarlamanın sağlanabileceği bir konumda turizm sektörünü turizmin kalbi Antalya’da ağırlamak istedik. Sektöre hitap eden bütün pazarların olduğu bir fuar konsepti oluşturduk. ATF’nin içinde iç pazar, Avrupa, BDT, Balkanlar, Baltık ve Ortadoğu gibi Türk turizminin hitap ettiği tüm pazarların oyuncuları yer alıyor. Bu dünyanın hiçbir yerinde hiçbir fuar sistemi içerisinde yer almıyor.Turizm zincirinin içerisinde yer alan her bir halkanın ATF22 içerisinde muhatabını bulabileceğini dile getiren Meral, “Her bir halka en çok verimi alabileceği muhatabını Antalya Turizm Fuarı’nda bulabiliyor. Bu müthiş bir sinerji ve ayrıca sektör profesyonelleri için ciddi anlamda zaman ve maddi tasarruf. “ dedi.

İki gün boyunca konunun uzmanları sahnede

Ana Tema Bisiklet turizminin yanı sıra iki gün boyunca dünya pazarlarında son durum, destinasyonların gücü, dijital marketing ve iç pazar gibi başlıca konularda toplamda 10 oturum ile ATF – Antalya Turizm Fuarı sektöre bilgi paylaşımlarıyla çok önemli katkı sunacağını belirten Meral, 2019 yılında başlayan Antalya Turizm Fuarı, bu yıl da gençlere vizyon sunmak, sektöre yönelik ilham vermek ve gelecek kariyerlerinde turizme dair fikir sahibi olmabilmelerine olanak sağlayacak. Bu kapsamda ATF22 de ARD Sahne ile 28 Ekim tarihinde turizmde markalaşmaya dair gençlerle 6 interaktif görüşme gerçekleştirecek.” diyerek turizm profesyonellerini bu büyük organizasyonda buluşturmak için heyecan duyduklarını dile getirdi

Manşetler

Efes Antik Kenti'nde Gece Müzeciliği konserlerinin ilki başlıyor
Fed, faizi yüzde 4,75-5,00 aralığına çekti
AB’nin sınır kontrolü kararı: Vize bile yetmeyebilir
Swiss Days İstanbul'da 'Gelecekteki Yolunuzu Tasarlayın'
İstanbul-Ankara arasına daha hızlı tren geliyor
The Times'ın en iyi plaj tatili listesinde Fethiye yer aldı
Corendon Airlines, İstanbul Kürek Festivali'ne destek veriyor
Hititlerden mağarası koah’a şifa olacak
Samsun’un en büyük tatil köyü geliyor
Ünlü hamburger devi BurgerFi iflas bayrağını çekti