23 Ekim 2024
  • İstanbul15°C
  • Ankara9°C
  • Antalya17°C

HİLTON GARDEN INN DİYARBAKIR'DA!

Hilton Garden Inn zinciri, Hilton Hotels Corporation ve Amplio Gayrimenkul Ortaklığıyla Türkiye’de İlk Hilton Garden Inn Diyarbakır’da yapılıyor.

Hilton Garden Inn Diyarbakır'da!

12 Aralık 2007 Çarşamba 17:20

Özkan Altıntaş -Türkiye Turizm

İSTANBUL-Hilton Hotels Corporation 2009 Aralık ayında Diyarbakır"da açılması öngörülen Türkiye"deki ilk Hilton Garden Inn oteli için Amplio Gayrimenkul Yatırım ve Geliştirme Anonim Şirketi (Amplio) ile yönetim sözleşmesi imzaladı.
Hilton ile Amplio arasındaki, tümünü Hilton"un yönetmesi planlanan 15 Hilton Garden Inn ve Hampton by Hilton™ Oteli"nin açılmasını öngören Stratejik Gelişim Ortaklığının bir parçası olarak hazırlanan sözleşme Hilton Kuzey Avrupa Bölge Başkan Yardımcısı Didier Martin ile Amplio Yönetim Kurulu Başkanı Alaeddin Babaoğlu tarafından İstanbul Hilton Oteli'nde yapılan bir törenle imzalandı. Törene Hilton Otelleri Doğu Avrupa Bölge Başkan Yardımcısı Michael Collin ile Amplio Ticaret Müdürü Tuğrul Temel katıldı.

Hilton Kuzey Avrupa Bölge Başkan Yardımcısı Didier Martin toplantıya şöyle konuştu:  "Türkiye"deki ilk Hilton için imzalanan sözleşme Türkiye"deki yeni bir dönemin başlangıcını meydana getiriyor. Türkiye"deki 7 Hilton ile Hilton lider marka olarak konumlandı. Son 6 yılda Kuzey Amerika"da 1000 otel açtık önümüzdeki 5 yılda 1000 otel daha açıyoruz. Açılan 5 otelden biri Hilton bu da yüzde 20 demektir. Önümüzdeki 10 yılda uluslarası pazarda 1000 yeni otel daha açmayı planlıyoruz.

Avrupa'da İngiltere, Rusya, Almanya ve İspanya'ya ofisler açtık. Türkiye ve Polonya"da iki yeni hedef pazarımızdır. 2007 de Varşova ve  Venedik'te Hilton açtık. 2007 de Moskova"da açılacak ilk oteldir.
Avrupa da Hilton ailesinin markalarını yaymak istiyoruz. Her müşteriye uygun ürün podtföyüne sahibiz.
Dünyada 337 adet Hilton Garden Inn bulunuyor. Bir çoğu Kuzey Amerika"dadır. Avrup'ada 4 tane var. Rusya ve Polonya"da temelleri atıldı. Amplio ile stratejik gelişim projesi Türkiye"de Hilton"un gelişmesini sağlayacaktır. Biz Türkiye"yi, Hilton Family Otellerimizi tanıtabileceğimiz, otelcilik sektörü için geniş gelişim olanakları sunan temel gelişim pazarımız olarak belirledik”, dedi. “Tükiye"de zaten var olan 8 otelimize -7 Hilton ve 1 Conrad- ek olarak Hilton Garden Inn markası bu sektördeki yüksek kalitede ekonomik konaklama talebini karşılayacak"

Amplio Yönetim Kurulu Başkanı Alaettin Babaoğlu yurtdışında LT International ve Mövenpick Oteli gruplarında üst düzeyde görev yaptığını belirterek "Yıllar sonra dönerek böyle bir otel zinciri kurma imkanına sahip oldum. Otelcilik ve resotlar üzerine dünyanın çeşitli yerlerinde çalıştım. Hilton gibi en önemli markasıyla birlikte olmak benim için çok önemlidir. Hilton ile gerçekleştirdiğimiz stratejik ortaklık ile Hilton Garden Inn ve Hampton by Hilton™ markalarını Türkiye"ye getiriyor olmaktan dolayı çok mutluyuz. Hilton ile imzaladığımız anlaşma çerçevesinde ilk otelimizi Diyarbakır"da açarak Türkiye çapında birçok başarılı projeye birlikte imza atacağız.Şirketi mayıs ayında kurduk.15 şehir üzerinde çalıştık. Alman ortağımla birlikte benim payım var. Kendi paramızı yatırıyoruz. 2008 senesi önümüzde Manisa Bursa Eskişehir Trabzon olacak.
Transparan bir para yatırdık. Lüks değil 15-20 milyon dolarlık otellerdir. 300-400 milyon dolarlık yatırım planlıyoruz. Hilton"u Blackstone adlı şirket satın aldı" şeklinde konuştu.

Türkiye"nin güney doğusunda yer alan Diyarbakır bir buçuk milyondan fazla bir nüfusa sahip olmakla beraber bölgenin temel endüstriyel alanlarından da bir tanesi. Şehir merkezine ve havaalanına kısa bir sürüş mesafesinde olan, yeni 150 odalı Hilton Garden Inn Diyarbakır, büyük bir alışveriş merkezi ve yerleşim kompleksi yakınında, merkezi bir konumda yer alacak.
Türkiye"nin ekonomik gelişymesinde oteli çok önemli görüyoruz. 50 yıl önce gelen Hilton hem Türkiye"nin pazarlanmasına hem de tanıtımına katkıda bulmuş bir kuruluştur. Avrupa"da iş oraklı otellerde Türkiye"de büyük potensiyel bulunmaktadır. Türkiye"de 1000 kişiye 4-5 oda düşüyor. İş otelleri şehirler açısından ekonomisi gelişiyor. Samsun Manisa, Trabzon, Erzurum kaliteli otel olunca buraya yatırımlar olacaktır. Pazarda bu işi yapar şirketler ekonomik gelişmeyle paralel gitmektedir. Amplio yatırım şirketidir ve sadece otel yatırımlrına odaklanmıştır. 10 yıllık planda 60-100 otel yatırımına ortak olmayı planlıyor olan otelleri satın alıp Hilton markasına çevirmeyi düşünüyoruz. Arsa alımayı da düşünüyoruz. Diyarbakır ilk projedir.z Manisa , Bursa, Kocaeli geliyor. Gelecek yıl 10-15 tane gelecek yıl haberlerimiz var. Hilton ile gerçekleştirdiğimiz stratejik ortaklık ile Hilton Garden Inn ve Hampton by Hilton™ markalarını Türkiye"ye getiriyor olmaktan dolayı çok mutluyuz. Hilton ile imzaladığımız anlaşma çerçevesinde ilk otelimizi Diyarbakır"da açarak Türkiye çapında birçok başarılı projeye birlikte imza atacağız.Şirketi mayıs ayında kurduk. 15 şehir üzerinde çalıştık. Alman ortağımla birlikte benim payım var. Kendi paramızı yatırıyoruz. 2008 senesi önümüzde Manisa Bursa Eskişehir Trabzon olacak. Transparan bir para yatırdık. Lüks değil 15-20 milyon dolarlık otellerdir. 300-400 milyon dolarlık yatırım planlıyoruz. Hilton"u Blackstone adlı şirket satın aldı. Pazarda potansiyel görerek otel yatırıma girdik. Başka hiçbir nedeni yoktur. Siz sadece Antalya gibi klasik resortlara girmiyoruz. İş seyahatleriyle ilgili bütün otellere bakıyoruz. Türkiye"nin her köşesi bizim için birdir. Diyarbakır iyi bir imkan sundu. 1, 5 milyona yaklaştı büyüyen bir şehirdir. Elimizde 5-6 tana daha şehinn var Gaziantep ve Erzurum da var.  Kenya"da bile yatırım yaptık. Venezuella"nın bilinmeyen adasında 400 odalı otel yaptık. Türkiye hiçbir kuşku götürmüyor. Her türlü politik ve koşulda çalışıyoruz. Bizim için önemli olan hizmet vermektir."

Dünyanın lider otelcilik şirketi Hilton Hotels Corporation (NYSE:HLT), 76 ülkede 2,900"den fazla otel, 480,000 oda ve 100,000 çalışanı ile dünya çapında hizmet vermektedir.

Aralarında Hilton®, Conrad Hotels & Resorts®, Doubletree®, Embassy Suites Hotels®, Hampton Inn®, Hampton Inn & Suites®, Hilton Garden Inn®, Hilton Grand Vacations™, Homewood Suites by Hilton® and The Waldorf=Astoria Collection™ gibi dünyaca ünlü ve saygın markanın bulunduğu oteller ile arasında mülk sahipliği, yönetim ya da işletme ilişkisi bulunmaktadır.

Hilton Ailesi Otelleri, kurucusu Conrad Hilton"un şu felsefesini izler: “Sorumluluğumuz, tüm dünyayı misafirperverliğin sıcaklığı ve ışığı ile doldurmaktır.” Hilton kendisini en bilinen ve saygı duyulan otel markası haline getiren bu hizmet anlayışına be hospitable® ismini vermiştir. Bu felsefe, gruba bağlı markalar  tarafından da paylaşılmaktadır.

Şirket hakkında ayrıntılı bilgi için  www.hiltonworldwide.com, “be hospitable” felsefesi için  www.behospitable.com  adresini ziyaret edebilirsiniz.

AMPLIO hakkında:

AMPLIO, Türkiye"de iş ve tatil amaçlı seyahat edenler için geniş bir otel ağı oluşturmak amaçlı çalışan bir emlak yatırım ve geliştirme şirketidir. Amplio"nun en büyük hissedarları, dünya çapında otel sahibi ve geliştirme alanında hizmet vermiş Erwin-Walter Graebner ve Alaeddin Babaoğlu gibi sektörün önde gelen isimlerinden oluşmaktadır. Şirketin büyük hissedarı olan Erwin Walter Graebner, Emlak Yatırım ve Geliştirme alanlarında uluslararası başarılara sahip bir iş adamı. LTU Grup"taki hisselerini geçen sene devreden Graebner, Amsterdam"ın en yüksek 3 binasından biri olan 420 odalı City Harbour Hotel"in yatırımcısı. Frankfurt Borsası"na kote Vivacom AG"nin de kurucu ortağı olan

Graebner, Avusturya"daki 5 yıldızlı 152 odalı Schlob-Hotel Kaps"ın da finansal ortağı. Amplio Gayrimenkul"un bir diğer hissedarı Alaeddin Babaoğlu ise otelcilik ve emlak alanlarında uluslararası şirketlerde üst düzey pozisyonlarda görev yapmış başarılı bir iş adamı.

Türkiye"de özellikle iş otelleri alanında yatırımlar gerçekleştirecek olan Amplio Gayrimenkul imzalanan anlaşma çerçevesinde Hilton grubunun tanınmış markaları Hilton Garden Inn™ ve Hampton by Hilton™ adları altında oteller açacak.  Türkiye"deki ilk “çok otelli” anlaşmasını imzalayan Hilton, Amplio"ya anlaşma çerçevesinde 15 yeni otel açma fırsatı sunuyor.

Şirket hakkında ayrıntılı bilgi için  www.amplio.com.tr  adresini ziyaret edebilirsiniz

Hilton Garden Inn hakkında:

Hilton Garden Inn seyahat edenlere yolculukları sırasında her türlü kolaylığı sağlamak için odalarda kablolu ve kablosuz internetten 24 saat açık Business Centre ve Garden Sleep SystemTM ile rahat yataklara kadar her türlü imkanı sunan ödüllü orta-sınıf markasıdır. Tatil ya da iş amaçlı olsun Hilton Garden Inn seyahat eden konuklarına yolculukları sırasında derin bir uyku uyumaları, fit kalmaları, sağlıklı yemeleri ve çalışabilmeleri için her türlü servisi sunuyor.

Hilton Garden Inn Hilton"un gelişim stratejisindeki temel taşlardan biridir. Hilton Garden Inn, global otelcilik şirketi Hilton Hotels Corporation"ın bir markasıdır.

Kuzey Amerika ve Avupa"daki  Hilton Garden Inn otelleri ile ilgili daha fazla bilgi için; http://www.StayHGI.com