• BIST 9036.33
  • Ankara 22 °C
  • Antalya 20 °C

TÜRSAB: Ayvacık gümrüğü açılmalı

TÜRSAB Körfez BYK Başkanı Turgay Kılıç, Ayvacık’ta bulunan Kadırga Koyu’na gümrük kapısı açılması için çalışmalar yürüttüklerini söyledi.

ÇANAKKALE- Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Çanakkale-Körfez Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK) tarafından dün Çanakkale’de yapılan çalışmaları kamuoyu ile paylaşmak amacı ile Akol Otel’de basın toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan TÜRSAB Körfez BYK Başkanı Turgay Kılıç, Ayvacık’ta bulunan Kadırga Koyu’na gümrük kapısı açılması için çalışmalar yürüttüklerini ve gümrük kapısının Çanakkale turizminin gelişimi için önemli olduğunu vurguladı.

TÜRSAB Çanakkale-Körfez BYK’sı tarafından gerçekleştirilen çalışmalar hakkında kamuoyunu bilgilendirmek amacı ile dün Akol Otel’de basın toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya TÜRSAB Çanakkale-Körfez BYK Başkanı Turgay Kılıç, TÜRSAB Çanakkale-Körfez BYK Genel Sekreteri Ahmet Çelik, GPT Tours ortağı Armağan Aydeğer ve TÜRSAB üyeleri katıldı. Toplantıda konuşan TÜRSAB Çanakkale-Körfez BYK Başkanı Turgay Kılıç; “TÜRSAB Bölge Başkanlığı olarak amacımız, Çanakkale bölgemizin tanıtılması, yurtdışındaki organizasyonlar, yurtdışından Çanakkale’ye misafir getirmek. Bu amaçlar doğrultusunda bölge acentalarımızla ciddi çalışmalar yapmaktayız. Örnek verecek olursak Midilli’den bölgemize, buradan da Midilli’ye çalışmalar. Yine Çanakkale Yunanistan bölgesi, Selanik, Bulgaristan gibi bölgelere de Çanakkale’den operasyonlar organize ediyoruz ve oralardan da Çanakkale’mize misafirler getirmeye çalışıyoruz. TÜRSAB Bölge Başkanlığı olarak bir diğer amacımız ise, Çanakkale’deki seyahat acentaları ile birlikte ticareti geliştirmek, bölge acentaların sıkıntılarını ve sorunlarını paylaşarak çözüm üretmek. Yine bölgemizin tanıtılması anlamında ciddi çalışmalar yapmak temel amaçlarımızdan. Son yaşanan olaylar dolayısı ile özellikle de Sultan Ahmet’te bomba patlaması, doğu bölgesinde ve Ankara’da bombalar patlaması ve 15 Temmuz darbe girişimi dolayısı ile ciddi anlamda ülke turizmi yara almıştır. Birçok ülkelerde, örneğin İngiltere, Amerika, Rusya gibi ülkeler bölgemizde kaos ortamı olduğunu ve bu ortamda Türkiye’ye gidilmemesini vurgulamakta ve basında da karalamalar devam etmekte. Bizler de turizm camiası olarak, özellikle TÜRSAB olarak, Bakanlık ve hükümetimiz ile birlikte yurtdışında birçok tanıtım, ülkeler ile yapılan bire bir görüşmelerde, ülkemizi anlatamaya çalışıyoruz. Ülkemizin güvenilir bir ülke olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Tabi ülkemizde yaşanan gelişmeler hepimizin canını sıkmakta. İnşallah bu terör belalarından ülke olarak kurtuluruz ve ülkemiz eski yıllarda olduğu gibi turizmden payını en iyi şekilde alır diye düşünüyoruz. Bu zor bir süreç. Ülke olarak zor bir süreçten geçiyoruz, ama üstesinden iş dünyasındaki isimler olarak hükümetimize destek vererek bu zorlu süreci hep birlikte atlatıp, aydınlık yarınlara ulaşacağımızı düşünüyoruz” dedi.

“Baskı oluşturmaya çalışıyoruz”
Kadırga Körfezi’ne gümrük kapısı açılması için çalışmalar yürüttüklerini ifade eden Kılıç; “Çanakkale’de TÜRSAB olarak ciddi çalışmalar yapıyoruz. Özellikle Midilli bölgesinde. Biraz önce Ayvacık Belediye Başkanımız ile telefonda istişarede bulunduk ve kendisini de bu konuda sık sık ziyaret ediyoruz. Midilli ile ilgili Başkanımızın da ciddi çalışmaları var. Bizler de kendisine katkılarda bulunuyoruz. Midilli’ye gitmek için özellikle Ayvacık Kadırga Koyu bölgesinde gümrük kapısı oluşturmamız gerekiyor. Bu gümrük kapısını açmamız için, bizler TÜRSAB Bölge Başkanlığı olarak arkadaşlarımız ile birlikte Sayın Valimize, Belediye Başkanımıza, ÇTSO’ya baskı oluşturmaya çalışıyoruz. GESTAŞ Genel Müdürüne yaptığımız ziyaretlerimizde bu kapının mutlaka açılması gerektiğini vurguladık. Bu anlamda da fizibilite çalışmaları devam etmekte. Önümüzdeki yıllarda bu kapının açılması ile ilgili bizlerin baskısı, hükümetimizin desteği, yine Valiliğimizin, Belediye Başkanlığımızın ve sivil toplum kuruluşlarının destekleri ile bu kapıyı açarsak, Çanakkale’ye turizm anlamında büyük katkıda bulunmuş olacağız. Bu bizler için son derece önemli bir proje. Bu projenin takipçisi olarak önümüzdeki yıllarda, özellikle 2018 yılında bitirilmesi gerektiğini ve bu anlamda da çalışmaların sürdüğünü biliyoruz. Orada bir geçici gümrük kapısı oluşturula bilinir. Bu da 2-3 aylık bir süreçte gerçekleşebilir. Bir de kalıcı bir gümrük kapısı oluşması gerekiyor. Bununla ilgili de fizibilite raporları, geçmiş dönem mahkeme kararları, şu anda hiçbir engel olmaksızın statik projeler hazırlanıyor. 2018 yılına inşallah proje açılmaya çalışılıyor. Bu hususta bizler de bunun takipçisiyiz ve bir an önce kapının açılmasını istiyoruz” dedi.

“Her yıl bu sayıyı arttırıyoruz”
TÜRSAB olarak yurtdışı operasyonlarını arttırmaya çalıştıklarını ifade eden Kılıç; “Bunların Yanında TÜRSAB olarak neler yapıyoruz dersek, özellikle uçak seferlerinin Çanakkale’ye başlamasında ciddi bir rol oynadık. Bölge bürokrasimiz ile birlikte THY yönetim kurulu başkanına giderek, uçak seferlerini başlattık. Bu da turizm anlamında olsun, şehrin ihtiyacı anlamında olsun, bizlere ciddi bir ivme kazandırdı. Tabi şu anda uçak seferlerimiz Ankara ve İstanbul olarak devam etmekte. İnşallah bu sayıyı daha da ilerleyen günlerde arttırırız. Tabi bunu için de projeler geliştirmemiz lazım. Yurtdışından, yurtiçinden operasyonlar, turlar yapmamız lazım. Seyahat acentaları olarak bizler de kalite çitamızı özellikle TÜRSAB dolayısı ile arttırdığımızı düşünüyoruz. Herkes kendisine çeki düzen verdi acentalar olarak ve bundan sonraki süreçte yurtdışı olarak özellikle birçok acentacı arkadaşımız her hafta sonu ya da iki haftada bir yurtdışına operasyonlar yapıyor. Daha önce Çanakkale’de bunu bir acentamız yapıyordu, şimdi 5-10 acentamız yapıyor ve her yıl bu sayıyı arttırıyoruz” dedi.

“Kazdağları’nda termal otellerimiz var”
Çanakkale’de sağlık turizmi için de çalışmalar yürüttüklerini ifade eden Işık; “Önümüzdeki dönem projelerimizden biri de Kazdağları’nda termal otellerimiz var. O bölgeye yurtdışından sağlık turizmi altında gruplar nasıl getirilebilir diye acentacı arkadaşlarımız ile çalışmalarımız devam etmekte. Yine Turkcell Gelibolu Maratonu yapıldı. Seyahat acentacı arkadaşlarımız bunu gerçekleştirdi. Kendilerine teşekkür ediyorum. Çanakkale’nin tanıtılmasında son derece önemli bir rol üstlendiler ve Türkiye’de, yurtdışında ses getirdiler. Özellikle canlı yayında yayınlanması dolayısı ile farklı illerden arkadaşlarımız bizleri tebrik etti. İlerleyen süreçlerde Çanakkale’ye gelip gezmek istiyoruz dediler. Bu sene maratona 6 bin kişi katıldı. Önümüzdeki sene bu sayının daha da artacağını düşünüyorum. Bölgemize ciddi kazanımlar sağladı. Özellikle turizm ve tanıtım anlamında. Otellerimiz doldu, taşıma sektörüne, restoranlarımıza, bütün bileşenlerimize katkısı oldu. Acentelar olarak bunun gibi projeler üretmemiz lazım. Önümüzde İzmir’de Travel Turkey turizm fuarımız var. Önemli 2’inci büyük fuarımız. Bu fuara Çanakkale olarak katılmayı hedefliyoruz ve seyahat acentaları olarak yerimizi almayı düşünüyoruz” dedi.